RUSIJA

10.07.2018.


Image and video hosting by TinyPic


Ova moja poezija nije nova, ona je prvotno nastala za potrebe jednog bosšjačkog portala iz Melbournea i zajedno sa ostalom mojom poezijom predstavlja knjigu, kojoj sam ja dao naslov ''JAMA'', pod skraćenim imenom Zlatan Kovač.

Postoje, naravno, neke podudarnosti sa I.G. Kovačićem, ali one nisu direktne.

Svakako je I.G. Kovačić bio na umu prilikom nastajanja ove knjige, međutim, sama knjiga tematski zahvaća jedan sasvim drugačiji problem, a taj je pokušaj, da se učini jedna revizija Krleže, s obzirom na pitanje Bosne.

Koliko sam ja u tome uspio, to ne znam, ali svakako je na čitatelju, da o tome donese svoj sud.


Jeste moja patnja
ili noć, u kojoj se ništa ne sanja,
jer i cijelo vrijeme moga života
nije drugo, nego jedna
neprosanjana noć
ili mora, u kojoj se miješa
Utvara, San i Java,
kao kada se burno spava
pa je java jača od sna.

Jeste moja patnja,
da su ljudi bili kao slamka
i niotkuda spasa,
nego samo svjedočanstvo,
da je jedna knjiga napisana
bez slova, koja nedostaju.

Iskreni protiv svoje časti,
mrtvi i često i plahi,
da tome nema primjera na svijetu
niti korjiena u prirodi
niti na bilo kojem mjestu,
koje bi se ljudskim boravištem
moglo nazvati ili stjecištem
gdje Istina sa ljubavlju nosi
i sa vjernošću vezuju ljudi,
kao pruće od slamke,
kao vezica od samoće.

Jeste moja patnja,
jer su ljudi nezahvalni,
oholi i bahati
odbacili cijeli život moj,
kao što je voda slaba,
da je gutljaj njen poput
medija gorka
i svaka njena kaplja
kao suza bistra i mlaka.

Zazivam nebo i ovu zemlju
kao svjedoka
protiv mojih krvoloka,
kako sam ljude dovoljno poučio,
da se bogovi ne rasrde,
što je moje žiće
razbacano po svijetu bijelom,
iako se klanjah bogovima svojim,
da je moje biće
poput zrcala
razdrobljeno u sitne komadiće,
a narod izazvan,
da jamu kopa duboku
i da je moje žiće,
kao iskra preobilna,
koja treba ugasnuti u tmine
pa je noć blažena
prekrila moje lice,
jer su jamu meni iskopali,
da okončam u čistoći,
meni su moje oči
moja svijetlost i moja tama,
a jamu iskopanu
sada prekri božanska mana,
dok je iznad nje
samo zvjezdani svod mračan.


http://www.magicus.info/hr/magicus/tekst.php?id=64534

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Bez prerada.